foto: meisjes voor het schoolbord in een grid van balletjes
Leer voor je leven

Spel stimuleren bij kleuters (nieuw)

Spel stimuleren bij kleuters

‘Mijn spelen is leren’ (Maria Montessori)

Kleuters leren door te spelen. We weten dat een rijke leeromgeving en betekenisvol spel daartoe bijdragen. Maar wat is uw rol als kleuters spelen? Hoe stimuleert u hun spel? Hoe begeleidt u hen? Welke spelinterventies past u toe?

Het draait in deze cursus over uw ‘speelse houding’ als leerkracht. Voorafgaand voert u een vooropdracht uit. Dat doet u met behulp van de algemene spelwijzer, die we u toezenden. Na het volgen van deze cursus beschikt u over heel veel tips voor spelstimulering, spelinterventies en begeleidingstechnieken. Tips waarmee u direct aan de slag kunt!

Inhoud

  • Wat is spel? Maar ook: wat is geen spel?
  • De ontwikkeling van spel
  • Het observeren van spelgedrag
  • Spel stimuleren: hoe doe je dat?
  • Spelinterventies: hoe doe je dat?
  • Leerkrachtvaardigheden en begeleidingstechnieken

Voor wie?
Leerkrachten groep 1 en 2 en onderwijsondersteuners

Duur
1 dag

Doetinchem: donderdag 1 februari 2018 van 15.00-21.00 uur
Utrecht: woensdag 13 december 2017 van 14.00-20.00 uur

‘Spel stimuleren bij kleuters’ is een vervolg op de cursus ‘Hoeken in de kleuterklas’. U kunt de cursus echter ook gericht volgen, dus los van ‘Hoeken in de kleuterklas’.

 

Meer weten?

Neem direct contact op.

foto: Cobi Visser

Cobi Visser

senior docent Jonge Kind bij SONedutraining. Samen met Frida Meints auteur van ‘Combinatiegroep 2/3; Doen!

 

Deel deze pagina op Google Plus Deel deze pagina op LinkedIn