// Delta Projects pageView scripts are plug and play / No changes are required before implementation
foto: meisjes voor het schoolbord in een grid van balletjes
Leer voor je leven

Spel stimuleren bij kleuters (nieuw)

Spel stimuleren bij kleuters

Kleuters leren door te spelen. We weten dat een rijke leeromgeving en betekenisvol spel daar aan bijdragen. Maar wat is jouw rol als kleuters spelen? Hoe stimuleer je hun spel? Hoe begeleid je hen? Welke spelinterventies pas je toe?

Het gaat in deze cursus over jouw rol als leerkracht.Voorafgaand aan de cursusdag sturen we je een nulmeting toe. Deze vul je in en neem je mee naar de cursusdag. De nulmeting is het vertrekpunt voor de verdere ontwikkeling van je competenties.

Na het volgen van deze cursus beschik je over heel veel tips voor spelstimulering, spelinterventies en begeleidingstechnieken. Tips waarmee je direct aan de slag kunt!

Inhoud

  • wat is spel en wat is geen spel?
  • waarom is spelen zo belangrijk?
  • ontwikkeling van spel;
  • observeren van spelgedrag;
  • spel stimuleren en begeleiden: hoe doe je dat?

Voor wie?
Leerkrachten groep 1 en 2, leerkrachtondersteuners en onderwijsassistenten.

Doetinchem: donderdag 1 februari 2018 van 15.00-21.00 uur.

Utrecht: woensdag 28 maart 2018 van 14.00-20.00 uur.

‘Spel stimuleren bij kleuters’ is een vervolg op de cursus ‘Hoeken in de kleuterklas’. U kunt de cursus echter ook gericht volgen, dus los van ‘Hoeken in de kleuterklas’.

Meer weten?

Neem direct contact op.

foto: Cobi Visser

Cobi Visser

senior docent Jonge Kind bij SONedutraining. Samen met Frida Meints auteur van ‘Combinatiegroep 2/3; Doen!

 

Deel deze pagina op Google Plus Deel deze pagina op LinkedIn