// Delta Projects pageView scripts are plug and play / No changes are required before implementation
foto: meisjes voor het schoolbord in een grid van balletjes
Leer voor je leven

Combinatiegroep 2/3

Combinatiegroep 2/3

Kiezen vanuit visie

combinatiegroep_23_140772838_3895

Een combinatiegroep 2-3 is uitdagend, vooral voor kinderen. Idealiter kunnen alle kinderen in de combinatiegroep op hun eigen niveau werken aan doorlopende leerlijnen en aan een ononderbroken ontwikkeling. Als leer- kracht kun je profiteren van de sterke kanten van beide groepen. Hoe organiseer je dit? Hoe kun je de methode van groep 3 combi-neren met het spelend leren van groep 2?

In deze cursus worden suggesties gegeven voor de opzet en inrichting van een combinatiegroep 2-3: instructiemomenten, maar ook speelse manieren van verwerking. Binnen de visie van jouw school kun je ze ook toepassen.

Voor wie?
Leerkrachten en teams onderbouw.

De cursus brengt me verder in de ontwikkelingen die we als school hebben ingezet.

Inhoud

• bewust kiezen voor een combinatiegroep 2-3 vanuit visie;
• de kwaliteit van de instructiemomenten;
• werken vanuit leerlijnen versus werken vanuit de methode;
• organisatie en klassenmanagement;
• inrichting van het lokaal;
• veel inspirerende ideeën.

Duur
1 dag

Na afloop van deze cursus is er een mogelijkheid tot vervolg op maat op de eigen school.

Doetinchem:
maandag 24 september 2018 van 15.00-21.00 uur

Utrecht:
vrijdag 14 september 2018 van 10.00-16.00 uur

Rotterdam:
donderdag 20 september 2018 van 10.00-16.00 uur

Deze cursus is door het leraarregister gevalideerd met code: bLfR2zp7gf

Meer weten?

Neem direct contact op.

foto: Cobi Visser

Cobi Visser

senior docent Jonge Kind bij SONedutraining. Samen met Frida Meints auteur van ‘Combinatiegroep 2/3; Doen!

‘Elke dag beter willen worden? Houd het klein!’ Met dit motto geef ik als senior Specialist Het Jonge Kind scholing en training aan mensen die jonge kinderen begeleiden, die elke dag willen leren én… willen genieten van hun vak. Ik ga altijd uit van de praktijk en bouw daarop verder, maar niet zonder onderbouwing vanuit de literatuur.

‘Klein houden’ heeft te maken met overzicht, kleine stapjes zetten, niet alles tegelijk, gewoon is ook goed.

En als de leerkracht elke dag beter wil worden, groeien de kinderen ook.

Daar geloof ik in!

Deel deze pagina op Google Plus Deel deze pagina op LinkedIn