// Delta Projects pageView scripts are plug and play / No changes are required before implementation
foto: meisjes voor het schoolbord in een grid van balletjes
Leer voor je leven

Spel stimuleren bij kleuters

Spel stimuleren bij kleuters

Kleuters leren door te spelen. We weten dat een rijke leeromgeving en betekenisvol spel daar aan bijdragen. Maar wat is jouw rol als kleuters spelen? Hoe stimuleer je hun spel? Hoe begeleid je hen? Welke spelinterventies pas je toe?

Het gaat in deze cursus over jouw rol als leerkracht.Voorafgaand aan de cursusdag sturen we je een nulmeting toe. Deze vul je in en neem je mee naar de cursusdag. De nulmeting is het vertrekpunt voor de verdere ontwikkeling van je competenties.

Na het volgen van deze cursus beschik je over heel veel tips voor spelstimulering, spelinterventies en begeleidingstechnieken. Tips waarmee je direct aan de slag kunt!

Inhoud

  • wat is spel en wat is geen spel?
  • waarom is spelen zo belangrijk?
  • ontwikkeling van spel;
  • observeren van spelgedrag;
  • spel stimuleren en begeleiden: hoe doe je dat?

Voor wie?
Leerkrachten groep 1 en 2, leerkrachtondersteuners en onderwijsassistenten.

Doetinchem: dinsdag 26 maart 2019 van 15.00-21.00 uur

Utrecht: woensdag 28 maart 2018 van 14.00-20.00 uur
Utrecht: vrijdag 17 januari 2019 van 10.00-16.00 uur

‘Spel stimuleren bij kleuters’ is een vervolg op de cursus ‘Hoeken in de kleuterklas’. Je kunt de cursus echter ook gericht volgen, dus los van ‘Hoeken in de kleuterklas’.

Meer weten?

Neem direct contact op.

foto: Cobi Visser

Cobi Visser

senior docent Jonge Kind bij SONedutraining. Samen met Frida Meints auteur van ‘Combinatiegroep 2/3; Doen!

‘Elke dag beter willen worden? Houd het klein!’ Met dit motto geef ik als senior Specialist Het Jonge Kind scholing en training aan mensen die jonge kinderen begeleiden, die elke dag willen leren én… willen genieten van hun vak. Ik ga altijd uit van de praktijk en bouw daarop verder, maar niet zonder onderbouwing vanuit de literatuur.

‘Klein houden’ heeft te maken met overzicht, kleine stapjes zetten, niet alles tegelijk, gewoon is ook goed.

En als de leerkracht elke dag beter wil worden, groeien de kinderen ook.

Daar geloof ik in!

Deel deze pagina op Google Plus Deel deze pagina op LinkedIn